KRKDPWP

Shinkansen E5

Pociągi Shinkansen serii E5 są elektrycznymi zespołami trakcyjnymi wyprodukowanymi przez konsorcjum firm Hitachi i Kawasaki i eksploatowanymi przez JR East począwszy od marca 2011 r.

Czytaj więcej...

Shinkansen SERIA 700 i 700N

Jednostki serii 700 i 700N miały być rozwinieciem dotyczczasowych serii 300 i 300X, przystosowane do prędkości 300 km/h i kursować obok serii 500.

Czytaj więcej...

Shinkansen PROJEKT 300X

Równocześnie z serią 500, zamierzano opracować pociąg, który byłby sumą dotychczasowych doświadczeń uzyskanych podczas testów oraz normalnej eksploatacji jednostek już eksploatowa­nych.

Czytaj więcej...

Shinkansen SERIA 500

We wrześniu 1994 r. ogłoszono rozpoczęcie prac nad nowym po­ciągiem oznaczonym jako seria 500, który miałby wejść do eks­ploatacji na przełomie 1997 i 1998 r. Potencjalnym miejscem eksploatacji byłaby linia Sanyō Shinkansen. 

Czytaj więcej...

Shinkansen SERIA E1 I E4

Sukces linii Shinkansen Wschodni, przejawiający się systema­tycznym zwiększaniem liczby pasażerów spowodował jednocze­śnie, że możliwości przewozowe używanych dotychczas jedno­stek serii 200 i 400 się wyczerpały.

Czytaj więcej...

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

Podczas drugiej konferencji „Modern Railways” (14 V) Kong Cho Ha, Minister Transportu Malezji, przyznał, że zrealizowanie linii dużych prędkości pomiędzy Kuala Lumpur a Singapurem to tylko kwestia czasu.

Więcej…

Technika

Czechy już od kilku lat eksploatują pociągi Pendolino. Początki były trudne – nowe pociągi przechodziły wprawdzie „chorobę wieku dziecięcego” i bywały dni, kiedy wszystkie zespoły były wyłączone z ruchu.

Więcej…