KRKDPWP

Pociągi dużych prędkości Sapsan w Rosji

fot. Marek Graff

Przez wiele lat jedynymi pociągami kolei radzieckich (SŻD) osiągającymi prędkości rzędu 200 km/h były zespoły trakcyjne serii ЭP200, wyprodukowane przez fabrykę RVR z Rygi w liczbie dwóch egzemplarzy. Dodatkowo, zbudowane przez koncern Škoda z Czechosłowacji lokomotywy serii ЧC200 w liczbie 12 szt. dla kolei radzieckich (SŻD) osiągały prędkości do 200 km/h. Obie serie prowadziły najbardziej prestiżowe pociągi między Moskwą i St Petersburgiem (wcześniej Leningradem). Jednak starzejące się obie konstrukcje spowodowały, że koleje rosyjskie (RŻD) w połowie lat 90. XX w. zaczęły rozważać zakup nowego taboru, przystosowanego do osiągania takich prędkości.

Czytaj więcej...

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

Dnia 10 grudnia 2011 roku w Hiszpanii oficjalnie otwarto linię dużej prędkości Ourense – A Coruña. Ceremonii otwarcia dokonał Minister Rozwoju Hiszpani José Blanco.

Więcej…

Technika

Nowa linia postawiła przed DB nowe wyzwania. Obsługę trakcyjną zapewniają pociągi nowej generacji serii ICE3, całkowicie zaprojektowane i wyprodukowane w Niemczech.

Więcej…