KRKDPWP

Sieć Shinkansen coraz większa

Japonia: Japońskie władze zatwierdziły budowę trzech kolejnych odcinków tamtejszej sieci kolei dużych prędkości – ogłosił minister transportu Yuichiro Hata.

 

 

Największy z owych projektów to długo planowana linia Hokkaido Shinkansen między Shin-Hakkodate i Sapporo. Szybkie pociągi mają dotrzeć na północną wyspę już w 2015 roku wraz z zakończeniem budowy połączenia pomiędzy linią Tohoku Shinkansen w mieście Shin-Amori a miastem Hakodate poprzez podmorski tunel umożliwiający poruszanie się w nim pociągów korzystających z torów o różnej szerokości. Jednak cała linia Hokkaido Shinkansen licząca łącznie 211 km ukończona ma zostać dopiero w 2035 roku a czas podróży ma wynosić około 5 godzin.

Kolejny odcinek to przedłużenie linii Hokuriku Shinkansen biegnące wzdłuż wybrzeża wyspy Honsu z Kanazawa do Tsuruga. Zakończenie budowy całej linii planowane jest w roku 2024. Pierwsza część tej trasy otwarta została w 1997 roku i ma swój koniec w Nagano. Odcinek łączący Kanazawę i Nagano otwarty ma być w 2014 roku. Dalej linia Hokuriku Shinkansen ma ciągnąć się na zachód od Tsuruga aż do połączenia z linią Tokaido Shinkansen w Maibara lub Kyoto.

Trzeci planowany fragment japońskiej sieci kolei dużych prędkości to zachodnia gałąź linii Kyushu Shinkansen ciągnący się aż do Nagasaki. Fragment 45,7 km pomiędzy Takeo Onsen i Isahaya jest już w budowie.

Budową w/w odcinków zajmie się Japan Railway Construction, Transport & Technology Agency korzystając z funduszy publicznych. Po jej zakończeniu zostaną one wynajęte firmom spółki JR Group.

źródło:http://www.railwaygazette.com

 

Mapa japońskiej sieci kolei dużych prędkości

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

  Francja: Region Pays de La Loire finansuje projekt  modyfikacji ośmiu elektrycznych jednostek trakcyjnych SNCF TER do obsługi regionalnych przewozów na linii kolejowej dużych prędkości pomiędzy Le Mans i Rennes. Po modyfikacjach będą one jeździły z prędkością maksymalną  do 200 km/h.

źródło: www.railwaygazette.com

Technika

fot. bigbug21

W 1982 r. pojawił się prototyp ICE-V, który oznaczono serią 410.  Czołowe jednostki napędowe, o mocy 4200 kW każda, wybudowały:...

Więcej…