KRKDPWP

ICE - S

fot. Sebastian Terfloth

Na bazie zespołu ICE-V w 1997 r. zbudowano prototypowy zespół ICE-S, który z założenia miał być podstawą do konstrukcji pociągów ICE trzeciej generacji.

Tym razem pociąg miał być budowany w konfiguracji modułowej tak, aby można było wykorzystać poszczególne elementy do różnych typów wagonów. 5.12.1995 r. zakłady AEG wraz z DWA Nürmberg dostarczyły pociąg zestawiony z dwóch jednostek napędowych 410 101 i 102 o mocy 4800 kW, dwóch środkowych wagonów silnikowych 410 201 i 202 o mocy 2000 kW i jednego wagonu pomiarowego. Wagony zbudowano z lekkich profili aluminiowych, wewnątrz zabudowano siedzenia o masie o 50% mniejszej od tych, jakie montowano w zespołach ICE-1 i ICE-2. Wózki również miały mniejszą o 5 t masę i polepszone właściwości hamulcowe. Dwa wagony silnikowe na dachu miały po jednym pantografie, z których mogły pobierać prąd do zasilania urządzeń sterujących. Pociąg ten na NBS Hanower – Berlin osiągnął prędkość 393 km/h, a w sierpniu 2004 r. uczestniczył w promocyjnych jazdach po linii Westbahn w Austrii, osiągając prędkość 306 km/h. W grudniu 2005 r., na nowo zbudowanej linii NBS Norymberga – Ingolstadt, osiągnął prędkość 330 km/h.

 

Więcej w artykule Ryszarda Rusaka ...

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

Podczas drugiej konferencji „Modern Railways” (14 V) Kong Cho Ha, Minister Transportu Malezji, przyznał, że zrealizowanie linii dużych prędkości pomiędzy Kuala Lumpur a Singapurem to tylko kwestia czasu.

Więcej…

Technika

Projekty linii dużych prędkości we Włoszech pojawiły się już w 1914 r., natomiast pierwsza linia kolejowa łącząca Rzym z Neapolem, nazwana „Direttissima” (pol. linia bez­pośrednia), w 1927 r. została przekazana do eksploatacji.

Więcej…