KRKDPWP

ICE - S

fot. Sebastian Terfloth

Na bazie zespołu ICE-V w 1997 r. zbudowano prototypowy zespół ICE-S, który z założenia miał być podstawą do konstrukcji pociągów ICE trzeciej generacji.

Tym razem pociąg miał być budowany w konfiguracji modułowej tak, aby można było wykorzystać poszczególne elementy do różnych typów wagonów. 5.12.1995 r. zakłady AEG wraz z DWA Nürmberg dostarczyły pociąg zestawiony z dwóch jednostek napędowych 410 101 i 102 o mocy 4800 kW, dwóch środkowych wagonów silnikowych 410 201 i 202 o mocy 2000 kW i jednego wagonu pomiarowego. Wagony zbudowano z lekkich profili aluminiowych, wewnątrz zabudowano siedzenia o masie o 50% mniejszej od tych, jakie montowano w zespołach ICE-1 i ICE-2. Wózki również miały mniejszą o 5 t masę i polepszone właściwości hamulcowe. Dwa wagony silnikowe na dachu miały po jednym pantografie, z których mogły pobierać prąd do zasilania urządzeń sterujących. Pociąg ten na NBS Hanower – Berlin osiągnął prędkość 393 km/h, a w sierpniu 2004 r. uczestniczył w promocyjnych jazdach po linii Westbahn w Austrii, osiągając prędkość 306 km/h. W grudniu 2005 r., na nowo zbudowanej linii NBS Norymberga – Ingolstadt, osiągnął prędkość 330 km/h.

 

Więcej w artykule Ryszarda Rusaka ...

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

W Maroku rozpoczęły się prace przy budowie linii dużych prędkości, trwać mają do roku 2015. W tedy to linia długości 200km będzie łączyła Tangeru z Kénitrą.

Więcej…

Technika

Pociągi serii TGV Atlantique (TGV-A) weszły po raz pierwszy do eksploatacji w 1989 roku na linii dużej prędkości Paryż – Le Mans w Bretanii. W porównaniu z pociągami TGV-PSE wprowadzono w nich wiele innowacji.

Więcej…