KRKDPWP

ICE 4

Na początku XXI w. koleje niemieckie wraz z krajowymi producentami taboru kolejowego uzgodniły koncepcję nowych pociągów dużych prędkości, jakie miałyby zastąpić eksploatowane obecnie zespoły...

Czytaj więcej...

ICE-1, ICE-2

Pierwotna koncepcja zakładała wprowadzenie do eksploatacji pociągów ICE na trzech liniach, na których miały kursować w takcie jednogodzinnym. W 1989 r. z konsorcjum konstruktorów niemieckich podpisano pierwszy kontrakt na 41 zespołów z serii ICE-1.

Czytaj więcej...

ICE - V

fot. bigbug21

W 1982 r. pojawił się prototyp ICE-V, który oznaczono serią 410.  Czołowe jednostki napędowe, o mocy 4200 kW każda, wybudowały:...

Czytaj więcej...

ICE -TD

Wszystkie budowane do tej pory pociągi typu ICE eksploatowano wyłącznie na liniach zelektryfikowanych.

Czytaj więcej...

ICE - S

fot. Sebastian Terfloth

Na bazie zespołu ICE-V w 1997 r. zbudowano prototypowy zespół ICE-S, który z założenia miał być podstawą do konstrukcji pociągów ICE trzeciej generacji.

Czytaj więcej...

ICE - T

Pod koniec lat 90. XX w. w Niemczech narodził się pomysł zbudowanie pociągów ICE, które mogłyby kursować ze zwiększoną prędkością również po liniach konwencjonalnych.

Czytaj więcej...

ICE 3

Nowa linia postawiła przed DB nowe wyzwania. Obsługę trakcyjną zapewniają pociągi nowej generacji serii ICE3, całkowicie zaprojektowane i wyprodukowane w Niemczech.

Czytaj więcej...

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

fot. Kaupo Kikkas

Budowa linii dużych prędkości Rail Baltica zostanie poparta przez estoński rząd – podał Minister Ekonomii Łotwy Juhan Parts.

Więcej…

Technika

Nowa linia postawiła przed DB nowe wyzwania. Obsługę trakcyjną zapewniają pociągi nowej generacji serii ICE3, całkowicie zaprojektowane i wyprodukowane w Niemczech.

Więcej…