KRKDPWP

Koleje dużych prędkości – nie tylko dla pasażerów

20 marca z terminalu Lyon Saint-Exupéry we Francji do stacji St Pancras w Londynie konsorcjum EuroCarex zorganizowało próbny przewóz towarów po liniach dużych prędkości.

Plany zakładają uruchomienia regularnych połączeń towarowych w roku 2017. 
Wprowadzenie możliwości takiego rodzaju przewozów przyniesie nową jakość w transporcie; szczególnie z uwzględnieniem skrócenia czasu realizacji dostaw. Inicjacja projektu Rail Cargo Express była efektem studium przygotowanego przez Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) w kwestii europejskiego rynku przewozów towarów liniami dużych prędkości. 
Pociągi miał być zaprojektowane do przewozu ładunku w kontenerach, podobnych do tych stosowanych w transporcie lotniczym i jednocześnie stanowić nową konkurencyjną oraz alternatywną formę w dziedzinie usług transportowych.

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

Chiny:  Nowa konstrukcja EMU zaprojektowana dla krótkich dystansów operacji międzymiastowych została wdrożona przez CSR Sifang i wejdzie w usługi na trasach Delty Perłowej Rzeki, w obszarze południowych Chin, w 2013 roku.

Więcej…

Technika

Jednostki serii 700 i 700N miały być rozwinieciem dotyczczasowych serii 300 i 300X, przystosowane do prędkości 300 km/h i kursować obok serii 500.

Więcej…