KRKDPWP

Komitet Rozwoju KDP w Polsce

NTV - pierwszy prywatny przewoźnik KDP w europie

Od 28 kwietnia działa we Włoszech prywatny przewoźnik kolejowy - NTV. Nowe pociągi będą kursowały między Mediolanem, a Neapolem. Na razie trasę tą obsługują dwa składy, jednak ich ilość ma się zwiększać.

Docelowo przewoźnik ma posiadać 25 składów AGV firmy Alstom, nazwanych przez głosujących internautów "Italo".

We wnętrzu Italo czeka na podróżnych mi.: wagon kinowy, bezpłatny dostęp do internetu przez WiFi, klimatyzacja oraz telewizja satelitarna. Oglądanie telewizji będzie możliwe na podwieszanych ekranach lub na prywatnych ekranach dotykowych pozwalających na obsługę menu usług dostępnych w pociągu. Filmy będzie można oglądać na własnym komputerze lub tablecie gdyż będą one dostępne w sieci lokalnej pociągu. Natomiast w sali kinowej mają by być pokazywane kinowe premiery. 

Na 26 czerwca planowane są pierwsze pociągi jadące przedłużoną trasą z Neapolu do Salerno (trzy pary pociągów dziennie) oraz pierwszy pociąg Rzym - Mediolan bez przystanków pośrednich. Z końcem października uruchomione ma być połączenie z Salerno do Wenecji. Jako ostatnie, w grudniu, ma być utworzone połączenie do Turynu. 

W powstałym w 2006 r. NTV udziały mają m.in. włoskie towarzystwo ubezpieczeniowe Generali, bank Intesa San Paolo i francuskie koleje państwowe SNCF mające 20 proc. akcji i zapewniające know-how. Prezydentem NTV jest Luca di Montezemolo, który piastuje również stanowisko prezydenta Ferrari.

Więcej informacji o składach AGV 

Ambiente Club, czyli pierwsza klasa w pociągach Italo Ambiente Prima, to druga klasa w pociągach Italo 

Ambiente Smart, klasa ekonomiczna w Italo  

źródło: International Railway Journal, NTV

Szukaj

Partnerzy

Aktualności

Główny dworzec w Stuttgarcie zostanie przebudowany. Za kontrowersyjnym projektem „Stuttgart 21” oraz dotacją państwa w wysokości 930 mln euro opowiedziało się 58,8% mieszkańców kraju związkowego Badenia-Wirtembergia.

Więcej…

Technika

Pomysł nowych pociągów łączących Paryż, Brukselę, Amsterdam i Kolonię powstał już w latach 80. XX w. w ramach porozumienia między kolejami francuskimi (SNCF), belgijskimi (SNCB/NMBS), holenderskimi (NS) i niemieckimi (DB).

Więcej…